Καλωσήλθατε

19 Οκτωβρίου 2019 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από Κεντρωτής Κωνσταντίνος

Περιεχόμενο ιστοτόπου

       Ο ιστότοπος αυτός περιέχει κατά κύριο λόγο λύσεις θεμάτων αρμονίας πανελληνίων τα οποία συζητήθηκαν στην τάξη, μαζί με σύντομα σχόλια για κάθε θέμα. Εδώ οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τις λύσεις των θεμάτων διεξοδικότερα, χωρίς να περιορίζονται από τον χρόνο τής διδακτικής ώρας. Τονίζεται ότι οι λύσεις αυτές είναι ενδεικτικές και μόνο. Τα σχόλια γράφτηκαν με σκοπό να απαντηθούν οι απορίες που εξέφρασαν οι μαθητές στην τάξη.

Συμβολισμός συγχορδιών

       Ο συμβολισμός των συγχορδιών διαφοροποιείται στις νεότερες αναρτήσεις. Χρησιμοποιείται το “υβριδικό” σύστημα που συνδυάζει τους λατινικούς αριθμούς του παλαιότερου γερμανικού και γαλλικού συστήματος, σε συνδυασμό με τη διάκριση κεφαλαίων λατινικών για το συμβολισμό των μειζόνων συγχορδιών και πεζών λατινικών για το συμβολισμό των ελασσόνων συγχορδιών του λειτουργικού συστήματος. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται στα νεότερα βιβλία αρμονίας και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Βλ. σχετικά: “Αναλυτικό υπόμνημα συμβολισμού συγχορδιών” στο: Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Μαθημάτων Μουσικής παιδείας για τα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια, Λύκεια), ΦΕΚ 2858/2015 Αριθμ. 203617/Δ2, σελ. 33813 [73/916].
Επίσης, βλ.: https://kkendrotis.sites.sch.gr/symvolismos-sygchordion/.

      Οι λύσεις των θεμάτων γράφτηκαν στο πρόγραμμα μουσικής σημειογραφίας finale. Για την επεξεργασία των ηχητικών αρχείων χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό audacity.