Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2004
– Το θέμα αρμονίας πανελληνίων 2004 είναι στην τονικότητα σολ ελάσσονα και διαρθώνεται ως εξής:
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2008
Στο θέμα αρμονίας τού 2008 είχαν δοθεί δύο ενδεικτικές λύσεις από την Επιτροπή Εξετάσεων. Σε σύγκριση με εκείνες τις λύσεις, η λύση που παρατίθεται εδώ έχει περισσότερους χρωματικούς φθόγγους (αλλοιωμένες συγχορδίες και παρενθετικές δεσπόζουσες), ξένους φθόγγους και μιμήσεις μοτίβων.
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2016
Το θέμα αυτό είναι ένα από τα ευκολότερα θέματα αρμονίας των πανελληνίων εξετάσεων.
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 1998
Η αρμονία στο θέμα 1998 είναι απολύτως σαφής. Οι αποτζιατούρες σημειώνονται συστηματικά. Επίσης “ξεκάθαρες” αρμονικά είναι οι αρμονικές αλυσίδες:
Θέματα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2000, 2001: Ενδεικτικές λύσεις
Τα θέματα αυτά μπήκαν αρκετά χρόνια πριν, όταν γεννιόντουσαν οι υποψήφιοι φοιτητές της φετινής και της επόμενης σχολικής χρονιάς. Ωστόσο δεν μπορούν να θεωρηθούν “ξεπερασμένα” καθώς είναι δύο πολύ ωραία, λυρικά θέματα με πολλά ρομαντικά στοιχεία, όπως η πλούσια χρήση ξένων φθόγγων και οι μετατροπίες σε σχέση 3ης, που ένας μουσικός οφείλει να μελετήσει και να γνωρίζει.
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2012
Χαρακτηριστικά του θέματος αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2012:
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2006
Σχόλια: Η πρώτη δυσκολία του θέματος αυτού βρίσκεται στην αρχή του, για το λόγο ότι στα τρία πρώτα μέτρα δεν μπορεί να γίνει πτώση στην αρχική τονικότητα.
Θέμα αρμονίας πανελληνίων εξετάσεων 2017
– Στο θέμα δεν υπάρχουν συζεύξεις προσωδίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ξένοι φθόγγοι, αλλά ότι ο λύτης πρέπει να τους εντοπίσει και να τους εναρμονίσει κατάλληλα. Επίσης, στο θέμα δεν σημειώνεται ρυθμική αγωγή. Ούτε αυτό όμως σημαίνει ότι μπορούν να εναρμονιστούν με διαφορετικές συγχορδίες οι μικρές αξίες (π.χ. τα όγδοα ή τα δέκατα…